Website Icon

מה זה CDN ומה היתרונות שלה?

White cube with 'CDN Content Delivery Network' written on it.

CDN, או Content Delivery Network, היא רשת של שרתים המופצים ברחבי העולם, ששומרים את נתוני האתר שלכם כמו HTML, CSS, JS, תמונות וכדומה, במטרה לקצר את זמני טעינת האתר שלכם למשתמשים ברחבי העולם, מה שמגביר את ה-SEO שלכם, ובנוסף, מספקת מנגנוני אבטחה שונים, כדי לשמור על האתר שלכם מאובטח.

איך CDN עובד?

כאשר גולש מנסה להיכנס לאתר שלכם, ה-CDN לוקח שליטה על הבקשה של הגולש, והוא מפנה את הבקשה מהשרת המקורי של האתר שלכם לשרת הקרוב ביותר ב-CDN, ובכך זמני העברת הנתונים כמו (HTML, CSS, JS, תמונות וכדומה) מתקצר וטעינת האתר נהיית מהירה יותר.

בואו ניקח דוגמה:

תחשבו שהאתר שלי מאוחסן בשרת בניו-יורק וקהל היעד שלי הוא ישראל, ופלוני אלמוני נכנס אל האתר שלי. ללא CDN, הבקשה של פלוני אלמוני תצטרך לנסוע עד ניו-יורק ובחזרה, מה שאומר זמני טעינה לא אפקטיביים, ובעזרת CDN, אנחנו יכולים לפרוס שרתים (שמתבצע באופן אוטומטי) ששומרים את נתוני האתר שלכם.

זה אומר, שאם פלוני אלמוני יכנס שוב פעם לאתר שלי, הפעם הבקשה לא תיצרך לנוע עד -ניו-יורק, אלה לשרת הקרוב ביותר של ה-CDN, בהתאם למיקום של פלוני אלמוני, מה שמביא בתוצאה לזמני טעינה מהירים יותר, ופחות עומס על שרת המקור.

הדבר הבא שאתם יכולים להגיד לי זה, "אוקי, אז אני אעדכן את השרת שלי בישראל ואז זה יהיה הכי טוב", אז התשובה שלי, זה שזה לא מדויק, כי תחשבו על זה שאם קהל היעד שלי זה ישראל (כלומר דוברי עברית או תושבי ישראל) זה לא אומר שמישהו בחוץ לארץ שהוא דובר עברית ויש לו משפחה בישראל לא יוכל לבקר באתר שלכם, כלומר המטרה שלנו זה שכל מי שדובר עברית או תושב ישראל יוכל להיכנס אל האתר שלנו.

יותר מזה, אם אתם מספקים שירותים ברחבי העולם, לדוגמה אתר מכירתי שאפשר לקנות בו מוצרים מכל העולם, CDN יהיה חלק חיוני, כי זה אומר שגולשים מכל מקום בעולם יוכלו להיכנס אל האתר שלכם, ולכן אתם רוצים לשמור על ביצועים גבוהים. אבל CDN זה לא רק ביצועים גבוהים, זה גם אבטחה ברמה גבוהה, אז בואו נעבור עליהם.

Universal SSL Certificate (HTTPS)

תעודת SSL משמשת לאבטחת העברות נתונים באינטרנט, כמו עסקאות בכרטיסי אשראי, נתונים אישיים וכדומה. האתר שלא מאובטח עם SSL ה-SEO שלו נפגע בצורה קשה עד כדי שגוגל מתריע למשתמשים שעומדים להיכנס אל האתר.

Unmetered DDoS Protection

התקפת DDoS היא התקפה שמטרת להציף את השרת שלכם עם מבול של בקשות, מה שיכול להופך אותו ללא זמין, אבל בעזרת CDN הבקשות האלו מתפזרות להרבה שרתים, וההתקפה הזו הופכת ליותר קשה לביצוע מצד התוקפים.

Web Application Firewall (WAF) (חומת אש)

מנטרת ומסננת בקשות אינטרנט שחשודות כאל לא טבעיות, כמו מתקפות XSS וכדומה. כלומר כשהתנועה זורמת דרך ה-CDN, ניתן לזהות ולחסום בקשות זדוניות לפני שהן מגיעות לשרת.

Lossless Image Optimization

תמונות הן חלק מאוד כבד מטעינת האתר, במיוחד אם התמונות לא בפורמט מודרני כמו webp, avif ועוד, מה שאומר שה-SEO שלכם יפגע, כי מהירות טעינת האתר איטית יותר, לכן הטכניקה הזו של כיווץ תמונות, נועדה להקטין את משקל התמונה (כמו קובץ zip) ללא כל פגיעה באיכות התמונה או פגיעה מאוד מאוד מזערית.

Uptime SLA

הוא הסכם בין ספק השירות (מי שמספק לכם את ה-CDN) ללקוח, בו הספק מבטיח שהשירות שלו יהיה זמין ופעיל לאורך זמן מסוים, לדוגמה 99.9% מהזמן. בדרך כלל, אין שום בעיה עם הזמינות של CDN והכל זמין ועובד, כלומר אולי רק במצבים קיצוניים CDN לא יעבוד לכם, אבל שוב, ברוב הסיכויים המוחלטים 99.9% הכל יהיה זמין ויעבוד.

Network Prioritization

הכוונה היא, שאם יש עומסים כבדים על השרתים של ה-CDN, רק מי שבתוכנית הגבוהה ביותר (בתשלום), מקבל עדיפות, אבל גם כאן, ברוב המקרים המוחלטים, שרתי CDN חזקים מאוד ועומדים בעומסים כבדים, לכן אין עם זה שום בעיה.

Bot Mitigation

ל-CDN, יש מערכות מתקדמות המיועדות להתמודדות עם בוטים. המערכות האלה עובדות במטרה לזהות ולחסום בוטים אשר פועלים לבצע פעולות מזיקות או איומים על האתר או השרת. באמצעות הטכנולוגיה הזו, CDN מבטיח שלא רק המהירות והביצועים של האתר ישתפרו, אלא גם בטיחות האתר והשרת שלכם.

האם כבר שמעתם על השירות החדש שלנו? אנו מציעים דו"ח אופטימיזציה ל-SEO שיעזור לשפר את איכות וביצועי האתר שלכם באופן משמעותי. לפרטים נוספים ולקבלת הדו"ח, בקרו בקישור הבא - דו"ח אופטימיזציה ל-SEO