Website Icon

מה הם Core Web Vitals וכיצד הם משפיעים על קידום אתרים

Core Web Vitals infographic with LCP, FID, CLS, and INP metrics.

כולנו רוצים שהאתר שלנו יהיה הכי מהיר, הכי איכותי, ובמיוחד לעמוד בתנאים של גוגל עם SEO גבוהה. אנחנו שואפים לשפר את חוויית המשתמש ולהבטיח שהגולשים ייהנו מביקור באתר שלנו. לשם כך, חשוב להכיר את Core Web Vitals - סט של מדדים שגוגל הציגה למדידה ושיפור חוויית המשתמש באתרים.

מה הם Core Web Vitals?

כשמדברים עם קידום אתרים ובכללי על SEO, אנחנו יכולים לשמוע על עקרונות שנקראים Core Web Vitals, אז מה הם בכלל? הם סט של מדדים שגוגל הציגה כדי לעזור למפתחים ובעלי אתרים, למדוד ולשפר את חוויית המשתמש (UX) באתרים שלהם. הם כוללים שלושה מדדים עיקריים:

Largest Contentful Paint (LCP)

מדד זה מתמקד בזמן טעינה ומציין את הרגע שבו האלמנט הגדול ביותר בתצוגה (כמו תמונה או טקסט גדול) נטען ומוכן לצפייה על ידי הדפדפן. LCP משקף את זמן ההמתנה של המשתמש לראות את התוכן המרכזי בדף, ובדרך כלל זה החלק של ה-Hero section. ערך טוב ל-LCP הוא פחות מ-2.5 שניות, ערך שמצריך שיפור הוא בין 2.5 שניות ל-4 שניות, וערך מעל 4 שניות נחשב לגרוע.

First Input Delay (FID)

מדד זה מודד את הזמן שלוקח לדפדפן להתחיל לעבד את הפעולה הראשונה של המשתמש. זה כולל רק את הזמן עד שהדפדפן מתחיל לעבד את הפעולה, אבל לא את הזמן שלוקח לפעולה להסתיים ולהשפיע על המסך של המשתמש. ערך טוב ל-FID הוא פחות מ-100 מילישניות. ערך של בין 100 מילישניות עד ל-300 מילישניות מצריך שיפור, ומעל 300 מילישניות נחשב לגרוע.

Cumulative Layout Shift (CLS)

מדד זה בודק כמה יציב הדף במהלך טעינתו, על ידי מדידת כמות ותדירות השינויים בפריסת האלמנטים. לדוגמה, אם טקסט פתאום זז למעלה או למטה, או שתמונות מתווספות ומשנות את המראה הכללי של האתר, זה יכול לגרום לחוויה מבלבלת ומתסכלת למשתמש. CLS נועד להבטיח יציבות, כך שהמשתמשים לא יתקלו בפתע בתוכן לא צפוי או בפרסומות שמופיעות ומפריעות לחוויה שלהם. ערך מצוין ל-CLS הוא עד 0.1, בין 0.1 ל-0.25 מצריך שיפור, ומעל 0.25 נחשב לגרוע.

Interaction to Next Paint (INP)

מדד זה מחליף את First Input Delay (FID) ובניגוד ל-FID שבודק כמה זמן לוקח לדפדפן להתחיל לעבד את הפעולה הראשונה של המשתמש, INP בודק כמה זמן לוקח לאתר להראות תגובה על המסך לאחר שהמשתמש עושה פעולה מסויימת כמו לחיצה על כפתור או הקלדה וכדומה. המדד INP לוקח את הפעולה שלקחה הכי הרבה זמן מבין הפעולות ומשתמש בה כדי להעריך את ביצועי האתר.

INP נועד לספק מדד רחב ויותר מדויק של חוויית המשתמש באתר, מכיוון שהוא לוקח בחשבון את התגובה המוחשית שהמשתמש רואה על המסך, ולא רק את הזמן שלוקח לדפדפן להתחיל לעבד את הפעולה.

אז בואו נסביר את זה שוב פעם עם דוגמה. נדמיין שאנחנו עושים שלושה קליקים באתר מסויים: הקליק הראשון לוקח שנייה, הקליק השני לוקח שנייה וחצי, והקליק השלישי לוקח ארבע שניות. מה יהיה ערך ה-INP? התשובה היא שנייה וחצי, ולא ארבע שניות. אבל למה? כי ה-INP מתמקד בפעולה שלקחה הכי הרבה זמן באופן עקבי, שבמקרה הזה היא שנייה וחצי.

הקליק השלישי שלקח ארבע שניות נחשב לחריג ולא משפיע על ערך ה-INP. במילים אחרות, אם יש לנו סדרה של קליקים שרובם לוקחים בין שנייה לשנייה וחצי, ויש קליק אחד שלוקח זמן רב יותר להשלמת הפעולה, ה-INP יתעלם מהקליק החריג ויקבע את הערך על פי הזמן הארוך ביותר שנמדד באופן עקבי.

ההבדל בין INP ל-FID

ההבדל העיקרי בין שני המדדים הוא ש-INP מודד את הזמן שלוקח למשתמש לראות תגובה על המסך לפעולתו, בעוד ש-FID מודד רק את הזמן שלוקח לדפדפן להתחיל לעבד את הפעולה. INP נותן תמונה יותר מלאה של חוויית המשתמש כי הוא מתחשב בכל התהליך, מרגע הפעולה ועד שהמשתמש רואה את התגובה על המסך.

חשיבות Core Web Vitals ו-INP

השיפור של Core Web Vitals חשוב לא רק לחוויית המשתמש, אלא גם לקידום אורגני במנועי החיפוש. גוגל משתמשת במדדים אלה כחלק מאלגוריתם הדירוג שלה, כך שאתרים עם ציונים טובים יותר, יכולים להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש. בנוסף, שיפור ה- Core Web Vitals יכול להוביל להגדלת שיעורי ההמרה ולהקטנת שיעורי היציאה מהאתר והסיבה היא חווית המשתמש.

איך לשפר את Core Web Vitals?

מבחינת LCP, תוכלו להקטין את גודל האלמנט כמו תמונות וקבצים כבדים כדי לזרז טעינה מהירה יותר. בנוסף השתמשו ב-Lazy Loading לטעינת תמונות ווידאו רק מתי שהמשתמש מגיע אליהם, ואם יש לכם את הידע המתאים, נסו לשפר את זמני התגובה של השרת (בדרך כלל מצריך מתכנת).

מבחינת INP (וה-FID לפני כן), נסו לפצל קוד JavaScript לחלקים קטנים יותר ובכך יהיה פחות עומס, והתגובתיות תהייה מהירה יותר. כלומר קוד JavaScript יכול להיות כבד וכתוצאה מכך להאט את תגובת האתר שלכם.

מבחינת CLS, הימנעו משינויי גודל באתר שלכם והזזת תוכן במיוחד בזמן הטעינה הראשונית. בנוסף, הקצו מקום לתמונות לפני טעינתן על ידי ה-attributes גובה(hight) ורוחב (width) כדי שהדפדפן שלכם יכיר בצורך של שמירת מקום ובכך תשפרו משמעותית את CLS.

סיכום

בסופו של דבר, Core Web Vitals ו-INP הם כלים חשובים למדידת חוויית המשתמש באתרים. על ידי שיפור המדדים הללו אתם תקבלו נקודות מגוגל ותוכלו לשפר את ה-SEO שלכם ולהגדיל את הסיכויים להיות מדורגים גבוה יותר במנועי חיפוש.