Website Icon

אופטימיזציה למנועי חיפוש - SEO

A picture of a white cube with SEO written on it

במילים פשוטות, SEO הוא סט של שיטות וטכניקות שמטרתן למקם את האתר שלכם במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. כאשר אתר מופיע בתוצאות החיפוש במקום גבוה, יש לו סיכוי גבוה יותר שמשתמשים יבקרו בו, מה שמביא לקידום העסק, המותג או תוכן האתר.

איך עובד החיפוש ב-Google ובשאר מנועי החיפוש?

מה זה Web Crawlers?

מנועי חיפוש כמו גוגל, משתמשים בתוכנות שנקראות web crawlers כדי לסרוק את האינטרנט, למצוא אתרים חדשים ולהוסיף אותם לאינדקס (מאגר) של תוצאות החיפוש שלהם. למעשה, הרוב המכריע של האתרים המופיעים בתוצאות החיפוש לא נשלחו להכללה באופן ידני, אלא ה-web crawlers מוצאים אותם ומוסיפים אותם אוטומטית לאינדקס של מנועי החיפוש.

איך ה-Web Crawlers עובדים?

Web crawlers, או "זחלני רשת", מתחילים עם רשימה של כתובות אתרים שכבר ידועות להם או שסופקו על ידי משתמשים או מנועי חיפוש אחרים. הזחלנים נכנסים לדפי אינטרנט ומורידים את התוכן של הדפים הללו (כמו תמונות, טקסט ועוד).

לאחר שהזחלן מוריד את התוכן של הדפים הללו, הוא מנתח את התוכן שבו. במהלך הניתוח, הוא מחפש קישורים לדפים אחרים ומוסיף אותם לרשימה של דפים שצריך גם אותם לסרוק. בנוסף, הוא אוסף מידע חשוב מתוך הדף כמו מילות מפתח, כותרות ותיאורים, כדי לעדכן את האינדקס של מנוע החיפוש.

התהליך הזה נמשך כל הזמן, הזחלן ממשיך לסרוק קישורים חדשים, וכך מעדכן את האינדקס של מנוע החיפוש במידע עדכני ורלוונטי. כדי לא לגרום לעומס על שרתים או להפריע לפעולתם, הזחלנים פועלים בקצב מבוקר ומכבדים חוקים שמופיעים בקובץ `robots.txt`, שמורה להם איזה דפים מותר להם לסרוק ואיזה לא.

בסופו של דבר, המידע שנאסף על ידי הזחלנים משמש כדי לבנות אינדקס של מנוע החיפוש, שמסייע להציג תוצאות חיפוש מדויקות ועדכניות לגולשים.

איך להעלות את האתר לגוגל?

גוגל מחפשת באופן אוטומטי אתרים להוספה לאינדקס שלהם; בעלי האתרים בדרך כלל אפילו לא צריכים לעשות שום דבר מלבד לפרסם את האתר באינטרנט. אבל כלים מסוימים יכולים לגרום ל-Google לסרוק מהר יותר את האתר שלכם. לכל השיטות המתוארות כאן יש את אותו זמן תגובה ויכולות להימשך בין מספר ימים למספר שבועות.

  • השתמשו בכלי לבדיקת כתובות אתרים כדי ליידע את Google שעליהם לסרוק ולהוסיף כתובת אתר זו לאינדקס.
  • אתם יכולים לשלוח sitemap, מה שאומר שאתם נותנים ל-Google רשימה של כתובות האתר שלכם (URLs). אם אתם משתמשים ב-CMS (למשל WordPress), הפלטפורמה שולחת את התוכן החדש שלכם למנועי החיפוש ברוב המקרים באופן אוטומטי.
  • לאחר מספר שעות או ימים, השתמשו בשיטה הזו: site:example.com כדי לראות אם Google הוסיפה לאינדקס את האתר שלכם.

לא מוצאים את האתר שלכם בגוגל?

ראשית, בדקו אם הדפים שלכם כבר נוספו לאינדקס: על ידי שימוש site:example.com. למרות שגוגל סורקת מיליארדי דפים, חלק מהאתרים יתפספסו בהכרח מהסיבות הבאות:

  • השקתם אתר חדש, ו-Google עדיין לא הספיקה לסרוק אותו - עשויים לחלוף כמה שבועות עד ש-Google תבחין באתר חדש או בשינויים כלשהם באתר הקיים שלכם.
  • האתר שלכם לא מקושר לאתרים אחרים באינטרנט - בדקו אם אתם יכולים לקשר את האתר שלכם לאתרים אחרים.
  • עיצוב האתר מקשה על גוגל לסרוק את התוכן שלו ביעילות - גוגל יכולה לקרוא ולסרוק את האתר שלכם בצורה יעילה יותר אם תשתמשו בטקסט ולא רק בתמונות או בווידאו.
  • Google קיבלה שגיאה בעת ניסיון לסרוק את האתר שלכם - הסיבות האופייניות ביותר לכך הן שיש לכם דף כניסה(login) לאתר שלכם או שהאתר שלכם חוסם את Google מסיבה כלשהי.
  • גוגל פספסה את זה, המתינו קצת, ונסו לבדוק שוב לאחר מספר ימים.

איך לקדם את האתר במנועי החיפוש

  • אלמנט title אומר למשתמשים ולמנועי החיפוש מהו הנושא של דף מסוים. מנועי חיפוש מציגים את 50-60 תווי הכותרת הראשונים בתוצאות החיפוש.
  • תג (meta description) נותן לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים סיכום של הנושא שדף האינטרנט עוסק. עדיף לכתוב תיאור בין 150-300 תווים. צריך להכליל בתיאור ובכותרת האתר כמה ממילות המפתח שלכם.
  • האתר חייב להכיל טקסט המבוסס על חיפוש המשתמש; לדוגמה, אני מוכר גלידה, אז אני יכול לעשות כותרת שאומרת: הגלידה הטובה ביותר, ואני מפרט לגבי 3 הגלידות המובילות שלי, או שאני יכול לתאר איך אני מכין את 3 הגלידות המובילות שלי כדי שאוכל ליצור כותרת נוספת האומרת: איך מייצרים גלידה. זכרו שכל כותרת, כמו האמור לעיל, יכולה להיות השאילתה של המשתמש, אז הוסיפו אותה למילות המפתח של Meta.
  • עיצוב UX UI צריך להיות נעים למראה; המשתמש צריך להרגיש בנוח לבקר באתר שלכם.
  • השתמשו בכלי מחקר מילות מפתח כדי לגלות מילות מפתח רלוונטיות לתוכן שלכם. בעוד שאתם רוצה למקד למונחים שהקהל שלכם מחפש, במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה יתרון יותר למקד למונחים עם נפח חיפוש נמוך יותר מכיוון שהם הרבה פחות תחרותיים, אז ערבבו ביניהן.
  • השתמשו במקפים להפרדת מילים ותמיד באותיות קטנות - (example.com/seo-beginners/).
  • לא לקנות או למכור קישורים או תגובות מזויפות או כל דבר אחר שלא אותנטי ומיועד לרמות ולבצע מניפולציות על מנועי החיפוש.