Website Icon

איך לכתוב Semantic HTML ולשפר את ה-SEO שלך

Logos of HTML and SEO side by side.

אחד הגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון כשבונים אתר אינטרנט, הוא כתיבה נכונה של HTML שתוביל לאופטימיזציה של מנועי חיפוש (SEO) ושיפור הנראות והדירוג שלו בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERP).

לא יודעים מה המשמעות של SEO? מוזמנים לקרוא את המאמר שלנו: אופטימיזציה למנועי חיפוש - SEO

מה זה HTML?

HTML אחראית ליצירת המבנה והתוכן של אתר אינטרנט, והיא ממלאת תפקיד חשוב בקידום אתרים. כתיבת HTML נכונה תגרום למנועי החיפוש כמו גוגל להבין טוב יותר את האתר שלנו, ותוכל לטרגט אותנו בצורה טובה יותר לשאילתות חיפוש של הגולשים מה שאומר יותר לידים.

Semantic HTML:

אחד ההיבטים החשובים ביותר של HTML לקידום אתרים הוא שימוש נכון באלמנטים סמנטיים. אלמנטים סמנטיים הם רכיבי HTML המספקים משמעות והקשר לתוכן שהם מכילים. בעזרתם, אנחנו יכולים לספק למנועי החיפוש הבנה ברורה של המבנה והתוכן של האתר. אלמנטים סמנטיים ישפרו את דירוג האתר שלנו בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERP) והבאת תנועה לאתר. הנה כמה אלמנטים סמנטיים פופולריים:

  • header - החלק העליון של הדף או החלק עליון של חלק מסוים מהדף.
  • nav - חלק שמכיל לינקים לניווטים בתוך או מחוץ לדף.
  • main - החלק המרכזי ובעל המשמעות הגבוהה ביותר בדף.
  • article / section - שניהם מייצגים חלק מסוים מהדף. תוכלו להשתמש ב-section כדי לאגד כמה דברים שקשורים אחד עם השני, ולהשתמש ב-article כדי לייצג את כל אחד מהדברים והפוך. לדוגמה, אם תרצו לייצג את שלושת המוצרים המובילים שלכם, תוכלו להשתמש ב-section ובתוכו שלושה article.
  • footer - החלק התחתון של הדף או החלק התחתון של חלק מסוים מהדף.

תוכלו לבקר באתר w3schools לעוד מידע.

Meta Tags:

היבט חשוב נוסף, הוא שימוש נכון meta tags. meta tags הם רכיבי HTML המספקים מידע על דף האינטרנט, כגון כותרת האתר, תיאור האתר, מילות מפתח ועוד הרבה. על ידי שימוש נכון ב-meta tags נוכל לעזור למנועי החיפוש להבין את התוכן של האתר שלנו וכתוצאה מכך את דירוג האתר שלנו בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERP) והבאת תנועה לאתר. הנה כמה meta tags פופולריים וחשובים:

  • ""=meta name="description" content - נועד לתת למנועי החיפוש תיאור קצר על הדף שלכם. לכל דף יהיה תיאור משלו וכל תיאור צריך להיות בין 150-160 תווים.
  • ""=meta name="keywords" content - נועד לעזור למנועי החיפוש להבין על איזה מילים הדף הזה ידבר. לדוגמה, אם אנחנו מוכרים נעליים, מילות המפתח יהיו קשורות לנעליים. שימו לב כי כיום פחות נהוג להשתמש בזה, כי מנועי החיפוש מבינים את הקונספט מהתוכן עצמו.
  • ""=meta name="author" content - נועד לתת קרדיט למי שבנה או כתב את האתר או תוכן מסוים באתר.

תוכלו לבקר באתר MDN (Mozilla Developer Network) לעוד מידע.

בנוסף לאלמנטים סמנטיים ו-meta tags, יש עוד שיטות עבודה מומלצות לכתיבת HTML שיכולות לשפר את ה-SEO שלנו. שיטות אלו כוללים אופטימיזציה של תמונות וכיווצם לפורמט מודרני, יצירת כתובות URL מוסברות והגיוניות, מזעור השימוש ב-JavaScript ובאלמנטים דינמיים אחרים שיכולים להאט את זמני טעינת הדפים.

לעוד מידע אודות SEO, תוכלו לקרוא את המאמר שלנו.

כתיבת HTML נכונה:

הכנו לכם דוגמת קוד שתוכלו לראות איך כותבים HTML בצורה תקינה שתחזק את ה-SEO ותוביל את האתר שלכם לשיפור בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERP) והבאת תנועה לאתר.

Lighthouse's Score
Lighthouse's Score
HTML's Code
HTML's Code